Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia (Trawiasta)
(1)
Autor
Halczak Anna (1960-2011)
(1)
Kantor Tadeusz (1915-1990)
(1)
Palazzi Renato (1947- )
(1)
Pleśniarowicz Krzysztof (1954- )
(1)
Raboni Giovanni
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Abstrakcjonizm
(1)
Konstruktywizm
(1)
Style i kierunki artystyczne
(1)
Surrealizm
(1)
Teoria sztuki
(1)
Gatunek
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Tekst częściowo tłumaczony z włoskiego
"Lekcje mediolańskie" to na pozór sprawozdanie, czy komentarz à propos pracy z grupą włoskich aktorów. W rzeczywistości jest to kolejny manifest artysty - proklamacja wolności paradoksalnej sztuki teatru, która od stu lat pragnie być sztuką autonomiczną, ale nie mając właściwie własnego punktu wyjścia, własnej materii, korzystać musi z literatury, dramatu, sztuki wizualnej, muzyki, tańca, architektury... Od czasów Wielkich Reformatorów Teatru: Craiga, Appii i Wyspiańskiego rozmaicie próbowano nazwać i zhierarchizować tworzywa sztuki scenicznej, marzącej o autonomii i oryginalności. Tadeusz Kantor w ten teoretyczny dorobek wpisuje własną koncepcję UR-MATERIE czyli preegzystencji, żywiołu czystego teatru, wywiedzioną z reinterpretacji (...) dorobku najważniejszych kierunków artystycznych naszego wieku: abstrakcji, konstruktywizmu, surrealizmu. (z "Post-scriptum" Krzysztofa Pleśniarowicza)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej